MAAT­­SCHAP­­PE­LIJ­KE
BE­TROK­KEN­­HEID.

GROEN HART

CSU heeft een ‘groen hart’. En dit duurzame bewustzijn dragen we graag uit. Zowel naar klanten, medewerkers als onze achterban. Ook investeert CSU structureel een fors deel van de winst in het welzijn van medewerkers en maatschappij.

4ᶱ NA­TIO­NALE MEE­WERK­WEEK

Bedrijfsvoering en werkplezier verbeteren via een frisse kijk op de werkvloer. Dat is het doel van de Nationale MeewerkWeek, een initiatief van CSU. Deze vierde editie vond plaats van 5 tot en met 9 november. Met de Nationale MeewerkWeek stimuleren we directies en managers van Nederlandse bedrijven om mee te werken in het hart van hun organisatie. En weer met succes. Diverse organisaties, waaronder opdrachtgevers en leveranciers van CSU, haakten enthousiast aan. Ze stroopten hun mouwen op en toonden zo waardering voor hun collega’s op de werkvloer. Uiteraard deden onze kantoormedewerkers ook mee, in al weer de 15ᶱ eigen CSU MeewerkWeek.

ME­TERS MA­KEN VOOR VIL­LA PARDOES

Ook in 2018 kon de Estafette Marathon Eindhoven weer rekenen op sportieve CSU’ers. Voor de vijfde keer renden diverse CSU-teams mee. Een sportieve en sociale prestatie. Ze liepen namelijk ook voor een donatie van ons aan Villa Pardoes, een vakantieverblijf in Kaatsheuvel voor ernstig zieke kinderen.

'PLUIM' VOOR IE­DE­REEN

Schoonmaakmedewerkers verdienen een extra compliment, want dankzij hen kan CSU groeien. Daarom delen onze collega’s mee in de winst. Dit gebeurt via de functioneringstantième voor alle indirecte medewerkers, maar ook via de Complimento: een ‘Pluim’ in de vorm van een waardecheque voor het uitvoerend schoonmaakpersoneel. Zo profiteren duizenden medewerkers van een positief bedrijfsresultaat. Want successen moet je delen, vindt CSU.

'HET GE­LUID' EX­TRA FEESTELIJK

‘Het Geluid’ van Qmusic, misschien wel de meest verslavende rubriek op de radio. En gesponsord door CSU, voor de vijfde keer alweer. Ons 50-jarige jubileum gaf het sponsorship een extra vrolijke boodschap: werken met én bij CSU is een feestje. Er waren dan ook leuke winacties, zowel voor medewerkers als bedrijven. De hoofdprijs: een feestje op het werk met ‘Qmusic The Party’, is gewonnen door Mona Pieters, directiesecretaresse bij Allianz in Rotterdam.

MEER MOGELIJK MAKEN

CSU geeft om én aan de wereld om zich heen. Bijvoorbeeld via donaties aan allerlei goede doelen. Zo ontvingen in 2018 onder andere Het BeterBoek, Stichting Roparun, Homeridee, Nationale Actiedag voor Sulawesi en De Leesgeneratie een financiële bijdrage.

HART VOOR SPORT

Sport verbindt, dus dat stimuleren we graag. Zo sponsoren we diverse nationale en lokale sportclubs. In 2018 werd ook het contract met PSV verlengd: voor de komende vijf jaar is CSU weer de strategische partner van PSV en de PSV Foundation. De Foundation helpt organisaties in de regio Eindhoven met een maatschappelijk doel. Ook ADO Den Haag ondersteunen we sinds 2018 breder, onder andere met ADO in de Maatschappij en Stichting Met Senioren naar ADO.

CSU CLEAN TEAM

Een grote schoonmaak nodig? Dan staat het CSU Clean Team klaar, een van onze maatschappelijke acties. Dit ‘superteam’ kunnen businessclubleden winnen voor een maatschappelijke organisatie naar keuze. Bij het Ronald McDonald Huis kwamen onze schoonmakers als eerste in actie, aangeboden door Wasserman en Edusafe Trainingen & Opleidingen.