Cliënten

Cliënten

‘Rian is meer voor mij dan alleen de ondersteuning in het huishouden.’

Warm hart voor cliënten

Onze dienstverlening verbeteren wij continu. Daarbij luisteren we naar de wensen en behoeften van de cliënt. Wat gaat goed, wat kan beter? Begin 2019 gingen we aan de slag met de uit­kom­sten van het digitale cliënten­tevredenheids­onderzoek, waaraan 681 cliënten of hun mantelzorgers mee­deden. Zij waardeerden het vertrouwen in hun thuishulp/begeleider met een 8,5 en de ervaring van hun thuis­hulp/­begeleider met een ruime 8. Het contact met Tzorg werd beoordeeld met een 6 en het maken van afspraken over ondersteuning en de planning kreeg een 6,7. De meeste uitkomsten sloten naadloos aan bij de verbeteringen vanuit het verander­programma van TzorgNext. Daarnaast zijn er per vestiging specifieke verbeter­acties uitgevoerd.

Lokaal en in verbinding

Naast het leveren van de juiste zorg doen we nog meer voor onze cliënten. Om ervoor te zorgen dat ze onderdeel blijven uitmaken van de samenleving en om eenzaamheid tegen te gaan. We organiseren daarom lokale activiteiten waar onze cliënten samen met hun thuishulp, mantel­zorgers of andere personen uit hun netwerk aan mee kunnen doen. Dit doen we samen met lokale verenigingen, voetbalclubs of het bedrijfsleven.

Carnaval met cliënten

Een van die activiteiten is de jaarlijkse carnavalsmiddag voor senioren in Tegelen. Samen met VG de Beerpiëp en de stichting VAT organiseerde Tzorg ook dit jaar weer een middag vol optredens en plezier voor onze cliënten en andere senioren uit de buurt. Thuishulpen en collega’s van kantoor hielpen mee op- en afbouwen en serveerden de drankjes aan de mensen in de zaal. Het was weer een geslaagde en feestelijke middag!

Thuis bij PSV

Ook met de PSV Foundation hebben wij een mooie, lokale samenwerking opgezet. In 2019 nodigden wij iedere thuis­wedstrijd van PSV drie cliënten uit de omgeving Eindhoven uit. Zij werden, samen met hun introducé, thuis opgehaald en beleven een onvergetelijke middag of avond in het stadion.

Wensen in vervulling

Tzorg bracht dit jaar wensen van medewerkers en cliënten in vervulling. Niet zomaar wensen, maar wensen die, vanwege ons 10-jarig bestaan, iets met het cijfer 10 te maken hadden. Zo ging thuishulp Rian van den Heuvel lekker uit eten met twee van haar cliënten waar ze al 10 jaar werkt en verraste thuishulp Cisca Manders haar cliënten met een safariavontuur bij de Beekse Bergen, waar zij op zoek gingen naar de ‘big ten’. Ook de naar Aruba geëmigreerde Esther Roobol had een verrassing voor haar oud-cliënt. Tijdens haar bezoek aan Nederland verraste zij Frans den Ouden en zijn familie op 10 mei voor zijn 90ste verjaardag met een lunch in de Euromast.

Dat is een kaartje waard

Hoe leuk is het om een hand­geschreven kaart in de bus te krijgen. Vooral als die zelf­gemaakt is, mét persoonlijke boodschap. Tzorg gunt alle cliënten zo’n attentie per post. Vandaar ‘Dat is een kaartje waard’, een zonnige actie in het kader van 10 jaar Tzorg. Thuishulpen en begeleiders konden cliënten hiervoor aan­melden via de website. En het bijzondere is dat alle kaarten ook gemaakt zijn door thuis­hulpen en begeleiders. Een actie die sowieso voor herhaling vatbaar is!

Thuis

Vier keer per jaar valt ons magazine Thuis op de mat bij onze cliënten, medewerkers, gemeenten en keten­partners. In de Thuis vertellen we over de laatste ontwikkelingen bij Tzorg, maar delen we vooral verhalen van onze cliënten en mede­werkers. In 2019 voegden we bij iedere uitgave iets extra’s toe ter ere van ons 10-jarig bestaan zoals een puzzelboekje, gedicht, kleurplaten en een kerst­versiering in de vorm van een hart.

Benieuwd naar ons magazine?

Innovatieve cliëntenraad

De cliëntenraad komt vier keer per jaar bij elkaar om mee te denken over huidige diensten, concepten. Ze geven door het jaar gevraagd en ongevraagd advies op diverse thema’s. Onze cliëntenraad heeft kennis­gemaakt met een intelligente robot, die ingezet zou kunnen worden tegen eenzaamheid bij onze doelgroep. We blijven constant onderzoeken welke potentie dit en andere innovatieve middelen hebben om onze dienstverlening te verbeteren.